İşitme Engelli Bireyler

Destek Eğitim Programı

Auditory Verbal Therapy

Auditory Verbal Therapy

Amacımız, başlangıcı erken tanı ve erken müdahale olan Auditory Verbal Teraphy (İşitsel Sözel Yaklaşım) yaklaşımı ile bireyin engelle yaşamasına destek olmak değil,engeli ortadan kaldırmaktır.

İşitme kayıplı bireylerde işitmeye bağlı gecikmiş dil bozukluğu olur.Tanısı erken konmuş ve erken cihazlandırılmış bebekler avt yaklaşımı ile yaşıtlarının dil özelliklerini yakalar.

AVT Yaklaşımı Nedir ?

Tanısı konulmuş ve cihazlandırılarak konuşma sesleri alma seviyesini işitilebilir kılınan bireyin sadece işitsel uyaranlarla dil edinimini sağlamak için kullanılan terapi yaklaşımıdır.

İşitsel rehabilitasyonda aile çok önemlidir. Çünkü çocuk anadilini en iyi ev ortamında öğrenir. İşitsel rehabilitasyonda çocuğun hedefine yönelik çalışmaların yapıldığı bireysel seanslarda aile mutlaka seansa dahil edilir ve evde hedefine yönelik neler yapabilecekleri hakkında bilgilendirilir. Böylece çocuğun dil ediniminde hızlı ilerlemeler kaydedilir. İşitsel rehabilitasyon bir ekip işidir. Bu ekibin üyeleri odyolog, psikolog, eğitimci ve ailedir.
Odyolog

Odyolog

İşitsel rehabilitasyona devam eden çocukların belirlenen periyotlarda işitmesini izler konuşma seslerini almasına engel olacak bir durum olup olmadığını kontrol eder.İzlemelerde bireyin var olan işitme cihazı ile konuşma seslerinin hepsini alamadığını görürse çözümlerini bulur ( başka bir cihaz,koklear implant).Bu avt yaklaşımı için mutlaka gereklidir.
Button
Psikolog

Psikolog

Aileler çocuklarının işitme kaybını öğrenince karmaşık duygular yaşayabilir. Üzülebilir,korkabilir ya da suçluluk duyabilir.Çocukla ilgili hayalleri yıkılabilir. Bu zamanlarda psikolojik desteğe ihtiyaçları vardır.Psikolog ailenin bu duygulardan çabuk sıyrılması için gereklidir.
Button
Eğitimci

Eğitimci

Bireye işitsel rehabilitasyonu uygular. Bireyin ailesine kılavuzluk eder
Button
Aile

Aile

İşitsel rehabilitasyonda önerilenleri doğal ortamda günlük yaşantılarına uyarlar.
Button

“Erken Müdahale Programı” üç basamaktan oluşmaktadır.

İşitsel Yapılandırma

İşitme cihazının kullanımıyla birlikte çocuğun işitme hayatı da başlamıştır.Bu ve bundan sonraki dönemlerde ses ve hareketin eş zamanlılığına dikkat etmek gerekir.Çocukla birlikte yapılan her çalışmada yapılan her harekete uygun dil ifadesi hemen verilmelidir veya dil ifadesi verilip sonra uygun hareket gerçekleştirilmelidir.

Hedef: İşitme cihazıyla sesleri fark edebilmek ve işitmeden maksimum düzeyde yararlanabilmesini sağlamaktır.

Bu dönemin ifade edici dilini şu şekilde açıklayabiliriz:
Ses üretimi-Ses oyunları-Babıldama dönemi-İlk kelimeler 5-20 civarında
İlk kelimeler şunlar olabilir: attı,cıss,sıcak,baba,bay bay,mama,dede,yok bitti,geldi,bebek vs.

Erken çocukluk döneminde, çocuğun evde yaşanan günlük rutinleri bizzat yaşamaya ve bunlarla ilgili dil ifadelerini her gün tekrarlayarak bilmeye mutlaka ihtiyacı vardır.

    Bunun devamında basit sorular geçilir.
  • Kim?
  • Nerede?
  • Ne? gibi sorularla konuşma geliştirilir.

Çocuk sorulara sessiz kalırsa cevabı verilip nasıl cevaplaması gerektiği öğretilir.Daha sonra bu tür sorular sık sık gündeme getirilerek kullanımının sağlanması gerekmektedir.

Sözel Yapılandırma
Yapılandırılmış Dili Zenginleştirme

Sizin için en iyisini istiyoruz.

Hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için lütfen bize ulaşın.

İletişim Bilgileri

Üçevler Mah. Düzova Sk. No:7 16110 Nilüfer Bursa / Türkiye

  • telefon+90 (224) 441 44 02

  • fax+90 (224) 441 99 97

  • eposta besmer@besmer.com.tr

E-Bülten

En yeni gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi girin.

© 2016 Besmer Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi. Her Hakkı Saklıdır.
Fononline İnternet Hizmetleri